Використання інноваційних технологій на уроках біології
28 жовтня 2020 року відбулося засідання секції викладачів природничих дисциплін у формі вебінару на тему: «Формування екологічних і здоров'язберігаючих компетенцій через запровадження сучасних методів навчання (проблемне навчання, біолого-екологічні квести, проектні технології».
З доповіддю «Використання інноваційних технологій на уроках біології» виступила викладач хімії та біології Твереза Т.М.
У своєму виступі Тетяна Миколаївна відмітила, що викладання в закладі професійної освіти – це пошук креативних форм роботи, які забезпечують розвиток самостійного критичного і творчого мислення здобувачів освіти. Актуальною залишається задача навчити молодь опрацьовувати інформацію, добуваючи її з різних джерел. Розвиток цих умінь дозволяє у майбутньому здобувачам освіти отримувати самостійно неперервну освіту впродовж всього життя, задовольняти свої пізнавальні інтереси, розвивати творчий потенціал та професійні якості, тобто, бути соціально адаптованою, креативно мислячою людиною.
Широке й ефективне впровадження інноваційних методик у навчально-виховний процес сприяє підвищенню його якості, зацікавленості здобувачів освіти і викладачів.
Однією з таких методик, яка вчить знаходити необхідну інформацію, піддавати її аналізу, систематизувати та вирішувати поставлені задачі є методика web-квестів.
Твереза Тетяна Миколаївна презентувала матеріали власного веб-квесту «Земля-наш дім», який вона провела з групою № 2 КК19, розв’язуючи найрізноматніші екологічні завдання.
Найголовніше, на що звернула увагу в своїй доповіді Тетяна Миколаївна - це використання нетрадиційних форм проведення уроку, які дозволяють розвивати активне пізнання на уроках, сприяють розвитку мислення, допомагають долати проблеми та труднощі, а саме: вирішити, розплутати, придумати, уміти застосовувати свої знання на практиці у нестандартних ситуаціях, тобто актуалізувати знання, вчить мислити логічно, розвивають інтерактивні здібності.
Методика проведення квестів є сучасною та перспективною, заслуговує на широке впровадження в навчально-виховний процес.